Galen prowadzi tutaj blog rowerowy

Galen

Wrzesień, 2007

Około południa wyruszyliśmy

Niedziela, 30 września 2007 | dodano: 30.09.2007

Około południa wyruszyliśmy z Agą na mała wycieczkę. Cel główny to Mokry Dwór - miejsce naszych pierwszych "randek rowerowych" :] Pogoda mnie zaskoczyła. Było tak ciepło, że musiałem ściągnąć długi rękaw. Trasa prowadziła tak: Nowodworska -> Klecińska -> Hallera -> Wiśniowa -> Armii Krajowej -> Opolska -> Mokry Dwór. Pokręciliśmy się troszkę po parczku. Po drzewach widać, że jesień już w pełni, mimo to chmary owadów nie dawały spokoju. Z Mokrego Dworu poprowadziłem wycieczkę nie mając żadnego konkretnego celu i tak zrobiliśmy traskę: Opolska -> Karkonoska -> Na Niskich Łąkach -> Międzyrzecka -> Opatowicka -> Zalewowa -> Trestno (miejscowość) -> Blizanowice (miejscowość). W Blizanowicach skończył się super asfalcik i zaczęła paskudna kostka granitowa, więc postanowiliśmy zawrócić. Po drodze można było spotkać wielu rowerzystów. Miły jest fakt, że coraz więcej osób jeździ w kaskach. Z Blizanowic pojechaliśmy okrężną drogą do domciu: Blizanowice -> Trestno -> Jaz Opatowicki -> wałami Odry (do Mostu Trzebnickiego) -> Na Polance -> Osobowice -> Most Milenijny -> Na Ostatnim Groszu -> Estakada -> Chociebuska -> Nowodworska. Powrót od Blizanowic był pod wiatr i wycisnął ze mnie więcej sil niż się spodziewałem. Ogólnie wypad bardzo udany.
Późnym wieczorkiem odeskortowałem jeszcze Agę do domciu (Nowy Dwór -> Centum). W sumie wszystkich kilometrów wyszło ok. 65.

Z rana pojechałem do [url=http://agata.bikestats.pl]Agi[/url]

Sobota, 29 września 2007 | dodano: 29.09.2007

Z rana pojechałem do Agi (Nowy Dwór -> Centrum) 8km.
Wieczorkiem wymyśliłem sobie okrężna trasę powrotną (Centrum -> Różanka -> Osobowice -> Most Milenijny -> Na Ostatnim Groszu -> Estakada - Nowy Dwór). Jazda po mieście nocą to super sprawa. Pusto, cicho... Wkurza tylko źle zsynchronizowana sygnalizacja świetlna wymuszająca bezsensowne postoje i długie czekanie, które prowokuje do łamania przepisów.
Cmentarz Osobowicki nocą wygląda bardzo ładnie. Mimo, że nie ma świąt, pali się tam sporo zniczy tworząc niepowtarzalny klimat. Most Milenijny jak zwykle fantastycznie oświetlony, a tuż przed wjazdem na estakadę wyskoczył mi zając na drogę rowerową. Spojrzał na mnie i uciekł w stronę ulicy. Na szczęście nic nie jechało i czmychnął sobie gdzieś.
Ogólne pozytywne wrażenia z jazdy popsuła Pani wyprowadzająca pieska przez całą szerokość ulicy i chodnika, oraz dętka w tylnym kole, z której uchodzi powolutku powietrze (jutro muszę się tym zając). Teraz czas na banana! Dobranoc :)

Kategoria Kręcenie korbą po Wrocku

Cudze chwalicie, swego nie

Poniedziałek, 24 września 2007 | dodano: 24.09.2007

Cudze chwalicie, swego nie znacie. Coś w tym jest. Ostatnio przeglądając sieć znalazłem artykuł o Lesie Pilczyckim. Rośnie sobie prawie "pod moim nosem", a nie wiedziałem o jego istnieniu. Postanowiliśmy z Agą zobaczyć co tam w trawie piszczy. Trasa wyglądała mniej więcej tak: Centrum -> wały na Karłowicach -> Osobowice -> Most Milenijny -> Kozanów -> Las Pilczycki.
Po lesie jeździło się bardzo fajnie. Ścieżki tworzą dość skomplikowaną sieć dróżek o różnej szerokości. Miejscami trzeba było przedzierać się przez pokrzywy :) Grunt twardy, mało korzeni, miejscami niewielkie "placki" błota. Pokręciliśmy się troszkę i wróciliśmy na obiadek na Nowy Dwór, a następnie do centrum. Wieczorem wróciłem od Agi do domu.

Dzisiejszy dzień we Wrocławiu

Sobota, 22 września 2007 | dodano: 22.09.2007

Dzisiejszy dzień we Wrocławiu był "Dniem Bez z Samochodu". Z tej okazji władze miasta, Dolnośląska Fundacja Ekorozwoju oraz banda rowerzystów zorganizowali Wielka Paradę Rowerowa. Początek imprezy planowany był na godzinę 13. Zaczęło się troszkę po 13. Rozdano darmowe redbull'e i kolumna wyruszyła pod eskorta policji. Trasa prowadziła ulicami miasta (Rynek -> pl. Solny -> Gepperta -> Kazimierza Wielkiego -> Kołłątaja -> Piłsudskiego -> Podwale -> Jagiełły -> Dubois -> Drobnera -> Sienkiewicza -> Piastowska -> pl. Grunwaldzki -> pl. Powstańców Warszawy -> pl. Dominikański -> Piaskowa -> wyspa Piasek).
Na imprezie zebrało się sporo ludzi i rowerów. Od harlejowców, po ukrainy, riksze, szosówki i górale. Był nawet Pan na bicyklu :)
Tempo z jakim poruszała się masa było baaaardzo wolne. Winę za to ponosi radiowóz policyjny otwierający pochód. Impreza zakończyła się na Wyspie Piaskowej, gdzie na zgromadzonych czekało ciasto, napoje, opaski odblaskowe oraz koncert rastamanów stukających w bębenki.
Oprócz dystansu związanego z paradą zrobiłem jeszcze ok 17km na dojazd do i od Agi (którą serdecznie pozdrawiam!).
Oto kilka fotek z imprezy (autor zdjęć: majstermod):

Piątek, 21 września 2007 | dodano: 21.09.2007

Do Agi i z powrotem.

Kategoria Kręcenie korbą po Wrocku

Mimo, że sezon ma się już

Środa, 19 września 2007 | dodano: 19.09.2007

Mimo, że sezon ma się już powolutku ku końcowi, to mój pierwszy wpis. Trudno mi dokładnie określić ile km zrobiłem w tym sezonie, bo zaraz na początku skradziono mi licznik i nie robiłem żadnych zapisków. Całkowity dystans do dnia dzisiejszego szacuję na ok. 1700km.
Od dziś postaram się rzetelnie wpisywać wszystkie przejechane kilometry.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dziś postanowiliśmy z Agą zobaczyć, czy Wrocławskie lotnisko się coś zmieniło... Dowiedzieliśmy się, że lotnisko nosi im. Mikołaja Kopernika :] Zrobiliśmy ok 12km. W drodze powrotnej było troszkę z górki i wyciągnęliśmy 42km/h.
Wieczorkiem odwiozłem Agę do domciu - 18km.

Kategoria Krótkie wycieczki

Wrocław (ND) -> Wrocław

Poniedziałek, 17 września 2007 | dodano: 17.09.2007

Wrocław (ND) -> Wrocław (śródmieście) -> Szymanów -> Szewce -> Strzeszów -> Piotrkowiczki -> Wysoki Kościół (obrzeża) -> Pierwoszów -> Siedlec -> Pasikurowice -> Ramiszów -> Wrocław (psie pole) -> Wrocław (śródmieście) - Wrocław (ND).

Trasa po wytyczonych szlakach rowerowych okolic Wrocławia. Poza asfaltowymi (bardzo dobrze oznakowanymi) odcinkami dużo wertepów i ścieżek polnych (bardzo słabe oznakowanie - miejscami można się totalnie pogubić).